Riktigt länge sedan sist

Hej kära blogg, nu väntar det längsta och kanske mest händelserika blogginlägget i brunettandreas historia!
Jag har hunnit med allt från Stockholmsvistelser och biobesök sedan mitt senaste inlägg.
Vistelsen i hufvudstaden var mycket intressant och jag ägnade det mesta av tiden att förkovra mig inom brassmusik.
Inte för att jag spelar något brassinstrument själv (inte tillräckligt bra för att det ska räknas), men jag reste med en hornmusikkår och ackompanjerade dessa med min elgitarr.
Dock medverkade jag bara under en låt och mellan repetitionernas lopp blev jag aningen uttråkad. Bortsett från dötiden skulle jag nog ändå säga att resan var lyckad och jag träffade många trevliga människor.
I förrgår var jag på den omtalade och enormt förväntansväckande biofilmen "I rymden finns inga känslor" med "Enhörningsklubben" (Alma, Elsa och felicia). Vi hade det jättemysigt och filmen var utomordentligt jättebra.
Innan filmen gick vi och åt på nån restaurang/fik på Berzeli Felicia och Elsa. Sedan bar det iväg mot Netto och tillslut Bergakungen för att sammanstråla med Alma och se filmen.
Idag spelade jag tillsammans med Lundis (Erik Lundmark) Macke Larsson (Marcus Larsson) och Johan Gerdin in en musikvideo till mitt och Marcus bidrag till nästa års melodifestival. Jag vill inte avslöja för mycket, men det är en grym låt och fet video.
Det är underförstått (även om jag påpekar det något övertydligt här och nu) att ni röstar på låten. Låten ifråga kommer laddas upp som "Webjoker" vilket innebär att man via det digitala, världsomspännande mediet internet (som du tydligen redan hittat ;)) kan rösta på låten. Den tävlar alltså inte enligt samma villkor som "vanliga" bidrag då varken jag eller Marcus har kontakt med något förlag och måste sköta allt på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0